27 Aralık 2013 Cuma

Fırında Sebzeli Tava

Merhaba Hanımlar, size fırında sebzeli tava yemeği anlatmaya çalışacağım. Herkesin bu konuda farklı fikirleri var. Damak tadına göre birçok malzeme değişebilir. Ben olabildiğince malzemeleri esnek kullanmaya çalışıyorum. Aşağıdaki malzemeler üzerinde oynama yaparak farklı tatlar yaratabilirsiniz. Tavuk etini tercih etmiyorsanız dana, keçi ya da kuzu eti de kullanabilirsiniz. Ben şahsen tavuğu tercih ediyorum. Bazen dana eti ile yaptığım oluyor. Ben her nedense bir türlü keçi etini sevemedim. Bana her zaman kötü bir koku hissi vermiştir. Benim tam zıddıma keçi etini çok beğenerek yiyenlerde var. Başta dediğim gibi tercih tamamen size kalmış.


Malzemeler :

1 paket tavuk göğüsü (tercihe göre dana ya da kuzu eti olabilir)
2 tane orta boy patlıcan
2-3 tane orta boy domates
3 tane (daha fazlada olabilir) sivri biber (damak tadınıza göre acı ya da tatlı olması tamamen size kalmış)
2 tane patates
1 tane orta boy kuru soğan
2-3 tane sarımsak
yarım su bardağı fındık yağı
yeterince tuz (miktarı size kalmış)
pul biber (miktarı size kalmış)
kara biber (miktarı size kalmış)
kimyon (miktarı size kalmış)
1 yemek kaşığı biber ya da domates salçası
yeteri kadar su.


Hazırlanışı :

Tavuk göğüsü küçük küçük doğranır. Daha sonra tuz, karabiber, kimyon, pul biber, ince doğranmış sarımsak, küp şeklinde doğranmış
soğan ve salça ile iyice karıştırılır. Yarım saat ile 1 saat arası bekletilir. Buradaki amaç tatların iyice birbirine karışması
sağlanır. Diğer taraftan küp şeklinde doğranmış domates ve biraz daha irice doğranmış patlıcan, patates doğranır. Sonra tüm
malzemeler karıştırılarak fırın tepsisine yerleştirilir. Üstüne yeteri kadar su ilave edilir. Son olarak tepsinin üzerine
yeteri kadar fındık yağı gezdirilir. Isınmış fırında pişirilir. Tavuk ya da etin cinsine göre pişme süresi değiştiğinden fırın süresini yazamıyorum.

Not: Dana eti geç piştiğinden dolayı daha önce az miktarda düdüklü de haşlamanızı tavsiye ederim.

Not: Mevsimine göre içine yeşil fasulye, bezelye ve benzeri sebzelerde ekleyebilirsiniz.

Hanımlar bu yemeği denemek size kalmış. Ama denemekte fayda var. İçene farklı malzemeler koyarak değişiklikler yapın. Hayal gücünüzü kullanın. Aynı yemeği değiştirerek yemek güzel oluyor.


Tekrar görüşmek üzere. Hoşça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder